دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1403 - 01:02

هفته اول لیگ برتر| کمین پرسپولیس برای شکار گاندوها در اراک

هفته اول لیگ برتر| کمین پرسپولیس برای شکار گاندوها در اراک
پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر بیست و چهارم به دنبال عبور از ذوب‌آهن در اراک است.
کد خبر : 927494

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوت آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به صدا در می‌آید و تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن به دیدار هم می‌روند.

مدافع عنوان قهرمانی در اولین دیداری که میزبان است به دلیل نا آماده بودن ورزشگاه‌های آزادی و تختی نمی‌تواند در تهران میزبان حریف اصفهانی باشد و بالاجبار ورزشگاه اختصاصی آلومینیوم اراک برای برگزاری این دیدار از سوی پرسپولیس معرفی شد تا با نصب تجهیرات VAR، این بازی و دیدار فردای شمس آذر و استقلال، دیدارهایی باشند که در هفته اول با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود. 

سرخپوشان پایتخت در حالی به مصاف حریف می‌روند که در قیاس با فصل قبل تغییرات زیادی داشتند و این موضوع در کادرهای بازیکنان و فنی رقم خورده است. بیرانوند، عبدالکریم حسن، اسماعیلی‌فر، ترابی، نعمتی، هنانوف، بابایی، سلیمانی، نجاری، عبدی و گوهری جدا شده‌اند و العملود، گندوز، احمدزاده، علیپور، پورعلی گنجی، شیروانی و ملاپور به تیم پیوسته‌اند. اوسمار ویرا که تیم را قهرمان کرد به همراه کمک‌هایش هم جای خود را به خوان کارلوس گاریدو داد. 

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس همانند اوسمار کارنامه قابل دفاعی ندارد اما سرمربی برزیلی فصل قبل قهرمانی به دست آورد و با این حساب گاریدو هم می‌تواند با تیمی که 9 دوره فاتح لیگ برتر شده، جام دیگری را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کند و تعداد قهرمانی سرخپوشان را دورقمی کند. البته گاریدو کار دشواری دارد چون چند بازیکن تیم که در رقم خوردن قهرمانی نقش پررنگی داشتند از جمع سرخپوشان خارج شدند و جایگزین آنها به غیر از پست دفاع چپ با دو خارجی و احمدزاده و علیپور پر شده است. برای پست دفاع چپ هم وحید امیری تنها گزینه باتجربه است که تجربه بازی در این پست را دارد و می‌تواند تا زمانی که پرسپولیس مهره قابل اعتمادی در این پست پیدا کرده، به جای بازی در پست وینگر چپ، دفاع چپ تیم باشد. 

اوستون اورونوف و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت غایبان پرسپولیس در بازی امروز هستند. در مقابل ذوب‌آهن که محمد ربیعی را در رأس کادرفنی حفظ کرده به دنبال آن خواهد بود تا همانند فصل قبل در دیداری که میهمان سرخپوشان است امتیاز بگیرد. اسلامی، محمدی، کریمی، معصومی و رضایی جداشدگان ذوب‌آهن هستند و قاضی‌پور، سلیمان زاده، ممی‌زاده، آزاده، نوشی صوفیانی، شوشتری، رجبی و شاوردی مهره‌های جدید سبزپوشان محسوب می‌شوند. ربیعی فصل قبل رتبه پنجم را به دست آورد و کسب نتیجه در اولین گام می‌تواند خیز مناسبی برای ایستادن در رتبه‌ای بالاتر نسبت به فصل قبل باشد. 

دو تیم پیش از این ۴۶ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۱۸ برتری نصیب پرسپولیس شده و ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده، ۱۶ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته